Ești vreodată nemulțumit de confortul oferit de biroul tău? Știi, scaunul ergonomic, aerul condiționat și cafeaua la doar un pas distanță. Acum imaginează-ți cum ar fi să ai ca birou o cabină de camion, drumurile naționale și internaționale ca teren de joacă și parcările autostrăzilor ca săli de ședință.
Pentru șoferii de camioane, acesta este peisajul zilnic, unul plin de provocări neașteptate și de realități care rămân adesea necunoscute, de aceea ne-am gândit să vorbim puțin despre acest aspect al realității de zi cu zi:
O zi din viața unui șofer de camion începe de la 4 dimineața, oră la care mulți dintre noi ne întoarcem pe partea cealaltă, pentru următorul vis. Și cum prima și cea mai importantă etapă a unei zile pline de stres este o ceașcă din cafeaua preferată aburindă care să facă trezirea mai ușoară, prima oprire este la fierbătorul portabil, care să o prepare.
Apoi, următorul pas natural și foarte important este să se pună la curent cu noutățile din trafic. Un radio este prea puțin de ajutor, cu atât mai mult dacă ești într-o altă țară. Așadar, este momentul să pornească stația de emisie-recepție, în încercarea de a găsi pe cineva care să ajute cu informațiile prețioase într-o limbă de uz comun.
Alimentație și Mișcare: Probleme și Soluții
Conducând zeci de ore pe săptămână, șoferii de camioane se confruntă cu tentația fast-food-ului și a opțiunilor nesănătoase. În acest context, cei de la Mercedes au simțit o nevoie și oferă sugestii proaspete și inovatoare pentru ameliorarea situației. AICI VIDEO
Ce au făcut a fost să invite un bucătar profesionist să pregătească o masă simplă, dar sănătoasă, chiar într-o parcare de camioane și au arătat cum cu un arzător și un blender portabile poți pregăti spaghete boloneze, gata în doar 45 de minute, exact timpul standard al unei pauze.
Desigur, aici au mers chiar mai departe cu recomandări pentru exerciții fizice ușoare, care pot fi efectuate în timpul pauzelor, pentru a compensa sedentarismul impus de meserie.
Confort Minim și Necesitățile Vieții
Șoferii de camioane nu au doar probleme legate de alimentație. Condițiile lor de trai sunt adesea precare. Dușurile se fac în parcări, unde de multe ori se percepe o taxă, iar hainele sunt spălate în condiții similare. Despre uscarea lor nu mai vorbim.
Limitările Vitezei și Odihnei
Pe drum, șoferii sunt supuși unor restricții stricte. Nu pot conduce cu o viteză mai mare de 90 km/h și, în anumite țări, nu pot depăși alte camioane pentru a evita ambuteiajele. În plus, programul lor e segmentat în blocuri de 4,5 ore de condus, urmate de pauze de 45 de minute, iar, dacă sunt doi la bord, celălalt șofer nu poate dormi în timp ce colegul lui conduce. Despre acest aspect am discutat într-un articol anterior, unde subiectul abordat a fost: timpii de condus și pauzele necesare. Dacă ai dori mai multe informații pe subiect, dă-ne de veste!
Așadar, ca o concluzie: Problemele cu care se confruntă șoferii de camioane sunt variate și complexe, de la necesitățile de bază, precum dușul și mâncarea, la cele mai abstracte, cum ar fi mișcarea și odihna corespunzătoare. În acest context, sugestiile oferite de Mercedes sunt un pas pozitiv în direcția corectă, dar ele ridică întrebări despre cât de realizabile sunt în realitate. Ceea ce este clar este că acești șoferi sunt eroii necunoscuți ai sistemului nostru logistic, menținând fluxul nesfârșit de bunuri și servicii în mișcare, adesea la costuri personale semnificative.
Iar înainte de a ne lua la revedere, să nu uităm de menționarea documentarului „A parked life”, despre viața unui șofer de camion -> https://www.youtube.com/watch?v=bh1UJG-vhMA
Enjoy și data viitoare când te supără sau întâlnești un șofer de camion, amintește-ți prin ce a trecut până la acea oră!
#togetherWeRock