• Home
  • Noutati
  • Noutăți cheie pentru transportul de marfă: Amenzi, Soluții și cum să evităm Capcanele

Noutăți cheie pentru transportul de marfă: Amenzi, Soluții și cum să evităm Capcanele

Sperăm că te găsești într-o formă excelentă! Noi suntem aici cu ultimele informații cruciale pentru industria de transport marfă intern și internațional. În calitate de partener de încredere, dorim să te ținem la curent cu ceea ce contează cu adevărat.

Știai că neîntoarcerea șoferilor acasă la fiecare 3-4 săptămâni poate duce la amenzi imense, inclusiv o amendă de până la 30.000 de euro și chiar închisoare pentru administratorul firmei? Da, ai înțeles bine, aceasta este realitatea. Dar nu-ți face griji, suntem aici pentru a te ghida prin acest labirint legal.

Una dintre problemele majore este legată de faptul că Franța nu aplică recomandările Comisiei Europene care au subliniat că agenții de control din statele membre nu au dreptul să ceară șoferilor dovezi privind locul în care și-au petrecut pauza de 45 de ore, precum chitanțe de la hotel sau declarații ale altor persoane care i-au găzduit. Cu toate acestea, în lipsa unei dovezi clare că nu au dormit în cabină, șoferii trebuie să plătească amenzi de 750 de euro, iar aceasta este o practică incorectă.

Conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006, șoferii ar trebui să poată să se întoarcă la centrul operațional al angajatorului sau la locul de reședință pentru a petrece cel puțin o perioadă de repaus săptămânal normală sau o perioadă de repaus săptămânal de peste 45 de ore, luată în compensație pentru perioadele de repaus săptămânal reduse. Această obligație se aplică întreprinderilor de transport și se documentează corespunzător.

Aceasta nu este o problemă izolată, ci una care afectează tot mai multe firme de transport din România. Încălcările regulamentelor europene sunt înregistrate în Registrul Unic de Control, iar la câteva sancțiuni grave sau deosebit de grave, se riscă suspendarea și anularea licenței de transport.

Mai mult decât atât, în ultima perioadă, tot mai multe firme de transport din România au primit la sediu scrisori recomandate trimise de DREAL Franța, prin care erau anunțate că: în urma controlului efectuat în trafic la vehiculul X condus de soferul Y, inspectorul DREAL a constatat o infracțiune delictuală privind organizarea muncii șoferului auto angajat de o companie de transport rutier, nepermițându-i acestuia luarea unui repaus săptâmânal compatibil cu locul de resedințã sau în statul membru de stabilire.”

O parte dintre șoferi aveau în format fizic notificări întocmite de firmã înainte de plecarea în cursã, prin care li se comunicau drepturile conform Pachetului de Mobilitate și aveau și informări prin care li se spunea cã au un mijloc de transport la dispoziție pentru întoarcerea acasã la 4 săptâmâni, însă reprezentanții DREAL au refuzat să se uite pe document și au întocmit direct nota de constatare a infracțiunii.

Sanctiunea spune că se încalcã articolul 1.3315-4-1 din Codul de transport francez și se pedepsește cu un an de închisoare pentru administratorul firmei și cu amenda de până la 30.000 de euro.

Obligatia întoarcerii acasã a soferului este prevāzutã în REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, modificat si completat cu Regulamentul 1054/2020 la art. 8:

‘(8)(8a) intreprinderile de transport organizează activitatea conducătorilor auto în așa fel încât aceștia sã poată în fiecare perioadã de 4 săptămâni consecutive sã se întoarcã la centrul operațional al angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto și unde începe perioada de repaus saptâmânal a conducătorului auto, în statul membru de stabilire al angajatorului, sau să se întoarcă la locul de resedință al conducătorului auto, pentru a petrece cel puțin o perioadã de repaus săptâmânal normalã sau o perioadã de repaus saptâmânal de peste 45 de ore luată în compensație pentru perioade de repaus saptâmânal reduse.

Cu toate acestea, în cazul în care conducătorul auto a efectuat două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive în conformitate cu alineatul (6), întreprinderea de transport organizează activitatea conducãtorului auto în așa fel încât acesta sã poată să se întoarcă înainte de începutul perioadei de repaus săptămânal normale de peste 45 de ore luată in compensație.

Întreprinderea de transport documentează modul în care-și îndeplinește această obligație și pastrează documentația la sediu pentru a o prezenta la cererea autorităților de control.”

Fii informat!

Echipa RockTrans

#togetherWeRock 🚚🌟

P.S. Dacă ai nelămuriri, te așteptăm cu întrebări, ca întotdeauna!

  • Share:

admin