Deficitului de Șoferi de Camion

În industria de transport, deficitul de șoferi de camion continuă să fie o problemă complexă și persistentă, afectând atât România, cât și Uniunea Europeană. De fiecare dată când am primit o provocare din partea clienților nu am lăsat acest lucru să ne afecteze parteneriatul (cu ajutorul colaborărilor strategice), însă Conform Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), România se confrunta în 2022 cu un deficit estimat de 71.000 de șoferi profesioniști, ceea ce reprezintă o amenințare reală pentru mobilitate și lanțurile de aprovizionare.

UNTRR salută recenta propunere a Comisiei Europene (CE) pentru actualizarea regulilor privind permisele de conducere, dar insistă pe necesitatea unor măsuri clare pentru a aborda această criză. Printre solicitările principale se numără reducerea vârstei minime pentru șoferii de camion și simplificarea procedurilor de angajare a șoferilor din afara UE.

Deși CE a propus posibilitatea pentru tineri de a conduce camioane de la vârsta de 17 ani sub supraveghere, UNTRR critică menținerea vârstei minime de 21 de ani pentru permisul C+E, permițând reducerea acesteia la 18 ani doar prin derogare. Organizația insistă pentru o stabilire clară a vârstei minime de 18 ani pentru șoferii profesioniști de camion, atât pentru transporturile naționale, cât și cele internaționale.

În plus, se evidențiază faptul că rata șomajului în rândul tinerilor români a atins niveluri record, sugerând că angajarea tinerilor de 18 ani ca șoferi de camion ar putea oferi o soluție imediată și eficientă pentru această criză. UNTRR subliniază că 18 state europene, inclusiv România, au adoptat deja o vârstă minimă de 18 ani pentru șoferii profesioniști de camioane.

În acest context, va veni momentul să ne concentrăm pe tehnologia vehiculelor autonome și semi-autonome, care are potențialul de a reduce presiunea asupra șoferilor existenți și de a îmbunătăți eficiența livrărilor. Aceste sisteme autonome pot prelua segmentele lungi și monotone ale călătoriei, reducând astfel obosirea șoferilor și riscul de accidente.

Așadar, noi – cei care activăm în logistică – suntem deschiși în explorarea și implementarea sistemelor avansate de asistență pentru șoferi, pentru a face meseria de șofer de camion mai atractivă și mai accesibilă pentru un spectru mai larg de candidați.

La Rock Trans Spedition, credem că prin inovație, adaptabilitate și colaborare, putem asigura un viitor strălucit pentru industria de transport – nu doar rutier, ci și maritim și aerian.

Pentru mai multe informații sau asistență în domeniul transporturilor, vizitați RockTrans. De asemenea, dacă ai nelămuriri în ceea ce privește un subiect din domeniul transporturilor, trimite-ne întrebarea/ sugestia ta și îi răspundem cât mai curând!

#togetherWeRock

  • Share:

admin